Flygblad: Centerpartiet - Vi vänder inte kappan efter...

Redan vid rubriken reagerar jag. Detta med anledning av att Centerpartiet är det parti jag tänker mest på när jag hör uttrycket "vända kappan efter vinden", åtminstone av riksdagspartierna. Kärnkraftsomröstningen vanns utan borgarna just för att (C) piskade fram så de politiker som tänkt rösta nej först ändå vände kappan efter vinden och röstade med partiledningens beslut.

Sedan basuneras det ut budskap som Fler jobb, Grönare och Närmare dig.
Centerpartiet vill bl.a. göra det osäkrare för ungdomar på arbetsmarknaden så att man lättare kan få sparken. På så vis ska fler vilja anställa unga. Jag gillar inte den metoden för att få fler i arbete. Grönare anser jag inte alls att deras politik är och hur de är närmare mig mer än de andra partierna förstår jag inte heller känns som ett rätt märkligt budskap.

På baksidan av flygbladet fortsätter det med floskler om att partiet är ett stort framtidsparti som tar stryk för sina idéer men ändå inte backar. Vad de menar i klarspråk vettefan. Avslutningsvis kommer en liten konkret text där de skriver att de vill ha ett grönare och mer företagsamt Sverige som tror på individens förmåga. Grönare låter bra och jag hoppas de menar mer än kärnkraft då. Mer företagsamt tolkar jag som att de vill göra det lättare för företagen på bekostnad av arbetarklassen och att tro på individens förmåga tolkar jag som att de vill att alla ska ha chansen att starta företag och göra vad de vill. Men så enkelt är det inte. Det kommer alltid finnas en stor massa som arbetar åt företagen och genererar vinster åt dom, alla kan inte äga varsitt företag.

Jag tycker flygbladet är väldigt dåligt, och fult och extremt lite information på det. Det hänvisas dock till en hemsida som jag inte kollat in än. // Max Colliander
på Max Colliander, åsiktsbloggen

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0