Kommunal vill inte ge dig lön

Jag är av den uppfattningen att det största problemet inte är att många inte vill vara med i ett fackförbund, utan att fackförbunden inte står på arbetarnas sida i den utsträckning de borde. T ex vill jag här lyfta fram att när en facklig konflikt blossade upp i Uppsala för inte så länge sedan, mellan en busschaufför och ett bussföretag så tog Kommunal helt sonika ställning för bussföretaget.
 
I tingsrätten kallades Kommunal som vittne, av bussföretaget Mot chauffören och argumenterade för att en busschaufför som inte kommer upp i 25 minuter inte ska ha rätt till lön. Alltså en busschaufför som åker och hämtar bussen och den obligatoriska arbetsuniformen innan ett arbetspass ska inte få lön för detta om det inte tar mer än 25 minuter? Det är ju helt åt helsike att Kommunal argumenterar för att det ska vara så.
 
Guu vad ja önskar att busschauffören vägrar arbeta utan lön och därmed börjar köra ut bussen från terminalen då arbetspasset börjar så den blir uppemot 24 minuter sen, eller är vid första hållplatsen vid utsatt tid och konstaterar att hoppsan här fanns ingen buss att köra. // Max Colliander

Kommentarer
Postat av: Bertil

HEEJ PEER! Jag har kollat din blogg jäääättelängeeee och är totalt insnörpad! :D
Jag känner att vi klickar, vi två. Maila mig på [email protected], så kan vi tjacka upp på en kaffe.

/Love Bertil Nej(ja Nej är mitt mellannamn) Pettersson

2014-10-06 @ 13:55:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0