Försäkringsbolaget LO

I en konversation nyligen blev en företädare för LO upprörd när jag frågade om de var ett försäkringsbolag och bad hen förklara vad de verkligen var. Självklart vet jag att LO är fackliga, de samlar 14 fackförbund men det var intressant och diskutera.

Anledningen till att jag blev lite kluven var deras kampanj "Facket försäkrar".
I Metro annonserade LO med inte mindre än fem annonser i olika storlek om att de försäkrar, och man skulle kolla deras hemsida lo.se om man hade mer pengar att hämta.

Inte ett ljud om fackliga kamp, arbetarnas rättigheter eller att flytta fram positionerna, att organisera. Endast massa tjat om att man kanske hade rätt till pengar eftersom de försäkrar.

Om LO nu hellre vill syssla med försäkringar än att organisera arbetare så är det fritt fram, men kalla er inte för fackförbund då utan starta ett försäkringsbolag är mitt tips.
// Max Colliander

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0