Framgång genom sjuksköterskeupproret

Enligt media som gjort en s.k. undersökning så har Sjuksköterskeupproret "Inte under 24000" misslyckats. Felet i undersökningen är dock att man endast frågat de stora kartellbildande sjukhusen om de gått med på kraven eller ej. Faktum är att en majoritet av deltagarna i upproret som rapporterat sina nyanställningar faktiskt fått 24000 kr eller mer i lön. Bara i hufvudstaden har 65 nyutexaminerade studenter fått den månadslön de krävt.
 
Medan de stora sjukhusen står och stampar desperat får de nyutexaminerade arbete ändå inom äldrevård, psykiatri och primärvården bl.a. Nu organiseras nästa terminskull T6:or och det är bara och hosta upp pengarna, man får vad man betalar för helt enkelt. Utomfacklig, utomparlamentarisk arbetarkamp när den är som bäst.
Framåt för arbetarklassen! // Max Colliander
 
Jag har tidigare skrivit om upproret:
 
Utomfacklig kamp bland studenter
 
Sjuksköterskeupproret gör avtryck
 
Nya uppror inom sjukvården

Kommentarer
Postat av: Madelene

Har för mig att jag läst att det är på akuten bristen blir mest akut (höhö...). Där jag gissar att det behövs som mest också.

Betala!

2012-10-28 @ 12:34:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0