Kära Socialdemokrater...

La märke till att partiet Socialdemokraterna på sin hemsida har en artikel om förändring och då kan man komma med synpunkter om detta. Här är vad jag skrev:

Bra kommunikationsgrej ni har här, måste ni få cred för. Jag sympatiserar med vänstern men har aldrig röstat på er, nu ska ni förändra er, varför? Har ni missuppfattat hela politiken eller? Ni levererar politiken, väljarna röstar om de gillar det ni tycker. Ifall väljarna sviker måste ni övertyga väljarna om att de tjänar på er politik, att den är bra, inte förändras. Hur tusan kan ni missa den enkla grunden inom politiken? Just det, Socialdemokraterna var åtminstone Sveriges största parti, varför anpassade sig inte alla borgerliga partier till er då?

Jag har känslan av att ni blivit några extrema kappvändare ala Sverigedemokraterna. Ni tjatar om ett misslyckat val eftersom bara ungefär 1 av 5 röstade på er , så nu ska ni förändra er, hur fan kan ni tänka så? Ursäkta men den svordomen höll på och komma tidigare. Ska Vänsterpartiet förändra sig och bli mer som Moderaterna, de får ju mer röster då?

Jag tycker oavsett ideologi att tänket, ert grundtänkande i denna fråga är åt helvete. Sedan fattar jag inte vad ni kallar er röda för, ni går ju bara mer och mer åt höger. Sedan hur ni bemöter Sd är bara omoget och där tycker jag t om Reinfeldt gör bättre, och det säger inte lite. Ni kan inte bemöta Sd för ni kan inte argumentera utifrån er egen politik, för ni har ingen? Ni är i ett vakuum och ska förändras och hamnar då mer på moralfrågor om rätt och fel istället för åsikter och politik, därför lyckas Sd. Men nog om Sd nu. Tänkte avsluta mina synpunkter med en rätt uppenbar upplevelse jag hade inför riksdagsvalet.

Jag satt en tidig morgon på tunnelbanan i Stockholm och såg en valaffisch, läste de fyra huvudpunkterna och kollade sedan bort och smälte budskapet. Fler lärling/praktikplatser, utökat ROT-avdrag m.m. var det. Jag avfärdade det som en affisch för Moderaterna. Kan ni gissa vilka som var på affischen? Det var Mona Sahlin, Ohly, Wetterstrand och Eriksson. Fy skam alltså!

Ett sista avslut med. Er förändring kommer inte hjälpa er. Vi arbetare vänder er ryggen för ni är inget arbetarparti längre, och de som gillar högern kommer bara konstatera att ni nu bara är en sämre version av borgarna. Ni kanske borde byta namn också, till Moderaterna Light? Min åsikt. Gå tillbaks till rötterna, sluta dalta med allt vad högern står för - Arbetarklassen alltid i första hand! // Max Colliander
Max Collianders blogg Colliander Max Colliander anonwret anonwret

Kommentarer
Postat av: Billy

Håller med så jävla hårt! Varken högern eller vänstern kommer vilja ha dem om de fortsätter så här!

2011-01-22 @ 13:00:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0