Geblod.nu

Så har man äntligen gått från tanke till handling och besökt Blodcentralen på Akademiska sjukhuset i Uppsala. Det som egentligen fick mig och ta steget var då jag hörde om att man endast lämnade blod 3-4 gånger per år, högst. Jag hade fått för mig att man gick dit varje vecka och bokades upp på fasta tider och inte känt att jag vill ha mer saker man ”måste göra” liksom.

Vad har du själv för ursäkt för att inte bli blodgivare och rädda liv? De flesta jag pratat med som inte vill är väldigt rädda för nålar och det är ju inte jag i alla fall och bra blodkärl har jag så de har lätt att hitta ett bra stickställe. Att man sedan får fika och en liten present vid varje besök är ju bara ett plus. Nu får man väl se huruvida man blir godkänt också man ska väl ha bra blodtryck och sådant men förhoppningsvis bör det inte vara något problem.

Besök geblod.nu och läs mer du med - Tillsammans kan vi rädda liv. // Max Colliander

På Max COllianders blogg Max Colliander Colliander Max


Kommentarer
Postat av: Dracula

Mm

intelligent och empatisk.

2011-08-09 @ 20:38:54
Postat av: Sandraaa

Självklart är man blodgivare sedan 18 år

2011-08-10 @ 15:40:52
Postat av: Mirre

Men det gö ju ont xD

2011-08-11 @ 12:24:58
Postat av: Anonym

Får hålla tummarna för att vi har bra blodvärden <3

2011-08-13 @ 16:18:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0