2 artiklar i Metro

Jag läser sällan tidningen Metro men förra veckan satt jag och bläddrade lite. Hittade en artikel med rubriken "Reinfeldt försvarar sänkta krogmomsen". Jo det är väl klart, den har ju gett företagen en stor möjlighet att tjäna mer pengar och det var hans regerings beslut så nöjd är han väl allt.

I samma tidning läser jag en artikel vars rubrik är "Rinkebylärare skällde på Löfven".
Artikeln handlar om Socialdemokraternas partiordförande Stefan Löfven som besökte Rinkebyskolan i Stockholm.

Löfven gör just nu en resa bland olika institutioner och företag för att "klara jobbfrågan".
Att då besöka en skola och se hur eleverna skolas för att bli duktiga lydiga arbetare åt företagen samt tipsa Svenskt Näringsliv om hur väl deras blivande arbetare skolas ter sig naturligt. Löfven menar nämligen att man måste se till att eleverna blir gångbara för många företag.

Men det är inte viktigt att de lär sig sina fackliga rättigheter, att de lär sig ställa krav på arbetsmarknaden och vägra ta slavjobb som i praktiken existerar i dagens Sverige eller lära sig om Lagen om anställlningsskydd? Nä för Socialdemokraterna är det viktigare att utbilda och slimma arbetskraften så företagen blir nöjda. Vad (S) gör på 1 maj förstår jag inte riktigt. Jag tycker de kan skapa en "Arbetsköparnas dag" istället, där skulle de passa in. // Max Colliander

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0