Fortsatt medlem hos Rädda Barnen?

För en sisådär sex år sedan gick jag med i Rädda Barnens ungdomsförbund (RBUF) och blev automatiskt vad jag förstått det som också medlem i Rädda Barnen (RB). Jag var med en kort period kring sommaren 2006 men har sedan inte gjort något i organisationen.
 
När jag betalade min sista medlemsavgift vet jag inte men år 2009 ringde jag och sa att jag inte var intresserad att få mer post så jag hade väl tröttnat redan innan dess. Jag sa att det bara var slöseri med deras ekonomi, tid och energi liksom min egen.
 
Men så lätt var det inte att gå ur utan post fortsätter att rassla in. Brevet "Medlem 2011" ligger ännu oöppnat och för ett tag sedan kom ett kuvert med rubriken "Medlem 2012". Jag har också fått företagsreklam genom RB, något jag tackar nej till på brevlådan men de RB tycker tydligen de har rätt att pracka på mig saker jag inte vill ha i alla fall.
 
Under alla åren har jag troligtvis stått som medlem hos RB, och ju fler medlemmar de har ju mer i statligt ekonomiskt stöd gissar jag att de får? Alltså utnyttjar de mig (och många andra) för att fuska till sig pengar.
 
Jag tror inte de är ensamma om sin ovilja att ta bort medlemmar ur sina register, men det är ju intressant och se hur länge de kommer sända mig post, post som inte ens öppnas samt skicka ut medlemskort som jag aldrig betalat för. // Max Colliander

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0