Juholts avgång

Jag har inte bloggat här på ett rätt bra tag nu men visst har det känts frestande och ge sig in i den så uppspelta Juholt-debatten. Nu har han dock slutligen beslutat sig för att avgå som partiordförande för Socialdemokraterna, jag kommer inte sakna honom. Mycket kan skrivas om denna man och hans uttalanden som slår det mesta i sin genre men hans avslut får väl ändå ta mig katten vara det värsta.

"Jag har känt klassförakt"
får väl då bli Håkan Juholts sista idiotiska sak och säga med anspelan på mediedrevet. Klassförakt, från vilka då? Har Juholt själv tänkt efter vilka som får betala hans fusk med bostaden? Just det, vi, arbetarklassen. Vilken värld lever Juholt i, med en lön på 57000 kr med ev. påökt som partiordförande? Själv knegar jag på med ca 9000 kr efter skatt. Föraktet är knappast från överklassen, snarare från arbetarklassen. Juholt tror sig företräda en samhällsklass som hans parti i ca 20 år skitit i. Att partiet dessutom nu är öppna med att det finns en stark högerfalang inom dem talar för sig självt.

För att avsluta detta inlägg, jodu Håkan Juholt du möter mitt förakt, mitt förakt för fifflande rika politiker, och du får mitt förakt för en grundlön på 57000 kr medan vi andra kämpar på för att klara vardagen. Känn klassföraktet glöda! // Max Colliander

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0