Metro 23 maj

Läser inte Metro så ofta men bläddrade i tidningen den 23 maj och fann lite läsning om Miljöpartiet och deras nya språkrör och nya agenda som det kallades. Blev jag imponerad? Nja knappast, föraktet för politiker blir bara större.

"Partiet ska verka för att skolor inte ska drivas av företag med vinstsyfte".
Nähä, har MP inte förstått vad ett företag är, att företags viktigaste syfte alltid, alltid är och tjäna pengar. Hur tusan ska det gå ihop? Dessutom är det ju rätt genomskinligt att de bara vill slippa ta ställning för eller emot friskolor. Där kan jag t om känna större respekt för Moderaterna som ändå inte hycklar om att de tycker det är bra med vinstdrivande utbildning.

"Förbud mot svensk vapenexport för militära syften"
Vad tror dom att Grip Jasen-flygplanen är till för, att släppa ned godis åt små barn eller? Och hur ska de veta vad köparen har för syfte. Hittills har ju svensk krigspolitik inte haft något bekymmer med att delta i såväl krig som att beväpna våldsamma diktaturer.

"Förbud mot rökning på allmän plats"
Inte så ideologiskt kanske men jag välkomnar det. Dock tycker jag inte det ska handla om förbud mot rökare utan mer en frizon för folk som inte vill bli utsatta för passiv rökning eller bara tycker det är jobbigt.

Sedan läste jag en artikel om hur brevbärare måste alkoholblåsa varje dag på jobbet, varför behöver inte chefen blåsa också? Har vi verkligen ett så stort problem med brevbärare varje morgon som ligger däckade i buskar med sina cyklar? Nja, handlar nog mer om arbetsköparnas makt över arbetaren. // Max Colliander

Kommentarer
Postat av: Billy

Jamen vad bra, Sverige beväpnar inte militären längre. Nu beväpnar vi civila istället. Much better! :D



Nej till svensk vapenexport överhuvudtaget för i helvete!

2011-05-25 @ 15:47:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0