Flygblad: Piratpartiet - bygger kunskapssamhället

Detta är ett väldigt kort flygblad med fokus på Piratpartiets tre viktigaste frågor.

Integritet är viktigt för PP och jag håller med den delen av flygbladet till fullo.

Kultur är enligt partiet lättare och billigare att distribuera än någonsin tidigare och de är emot att man "låser in den". Man menar att kultur är vårt arv, kunska och inspiration. Jag tycker denna punkt var lite fluffig vad de vill göra konkret framgår inte så tydligt men det handlar väl bl.a. om fildelning och spridande av kultur i alla dess former via Internet kan jag tänka mig. Skulle kunna uttryckas så man lättare förstår men nu fanns det inte så mycket plats på flygbladet.

Kunskap gynnar samhällsutvecklingen och forskningen enligt Piratpartiet och de vill att man fritt ska kunna dela med sig av detta, via Internet också då förutsätter jag. Lite fluffigt skrivet så jag tror det kan bli svårt för läsaren att ta till sig om man inte har koll på partiets politik sedan förut.

Sista stycket i flygbladet innehåller heller inga konkreta åtgärder men jag kan inte göra annat än och hålla med där. Integritet och kultur anser jag är viktigast av dessa tre frågor. // Max Colliander
På åsiktsbloggen av Max Colliander

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0