F! eldar upp 100 000 kr i Almedalen

Många PR-trick mer eller mindre utstickande (även i Almedalen) har man sett men detta är väl ändå för idiotiskt. Feministiskt Intitiativ är ett väldigt litet parti med omkring ca 1 % av väljarstödet. De har fått donationer från bl.a. Benny Andersson på 300 000 kr och är troligtvis liksom alla partier beroende av ekonomiska medel för att driva en bra valrörelse.

Men om Schyman nu ville ha uppmärksamhet och uppmärksamma löneskillnaderna i Sverige mellan kvinnor och män (som givetvis är ett problem) hade man kunnat gå andra vägar. Vad sägs om att trycka upp flygblad för 100 000 kr för att informera folk om de ojämställda lönerna? Eller rakt av skänka pengarna till kvinnor som har det dåligt ekonomiskt? Nä istället var eldning den bästa lösningen ser det ut som.

Personligen lever jag på en rätt tajt ekonomi och det är nog många med mig som kan tänka sig vad de skulle göra med 100 000 kr, vilken nytta pengarna hade kunnat göra istället. Men Schyman har det väl inte så dåligt ekonomiskt så hon har väl råd att bränna pengar på det här viset, inget jag ens skulle tänka tanken på att göra. 

Nu är F! inget parti jag tidigare sympatiserat med, men detta ger endast minuspoäng inför riksdagsvalet från min sida. // Max Colliander

Uppdaterat 100709: Intressant nog verkar F!s påstående om de extremt ojämlika lönerna stämma och t om värre än de påstår se länk

Kommentarer
Postat av: Anna

Men visst har fi en poäng va det tycker jag

2010-07-22 @ 12:08:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0