Tv-tittande och reklam

Sedan flera år tillbaka har jag i princip slutat se på tv. Ensam kollar jag ytterst sällan om ens något alls men i sällskap av andra kan jag se något avsnitt av Simpsons, Family Guy eller liknande underhållning. Men även under korta komediserier stör jag mig otroligt mycket på reklamen och när jag tänker efter är det just reklamen som fått mig att dra ned så mycket på tv-tittandet. Av och till får man tips om olika bra serier på tv, eller program man borde följa o.s.v. Men jag pallar inte, för reklamen gör mig så irriterad.

Imorgon träder en ny lag in på marknaden som gör det möjligt med ännu mer reklam i tv-apparaten. Upp till 12 reklamavbrott i timmen är den nya maxgränsen. Något jag rent av skulle spy på, eller inte men något åt det hållet om jag tvingades utstå det. Hellre dammsuger jag lägenheten eller diskar eller något annat då. Tv-bolagen menar att de inte kommer ha så mycket avbrott för tittarna skulle tröttna då. Men nu träder lagen i kraft just för att behovet är så stort med mer reklam, reklam reklam.

Värt att nämna är också att detta troligtvis är en av anledningarna till succen bakom The Pirate Bay. Att kunna fildela tv-serier så man slipper reklamen. Många fildelar serier av helt andra anledningar med. Men för att slippa reklamen vore det en rimlig anledning för min del åtminstone. // Max Colliander

Kommentarer
Postat av: Sven Tycker

Allt är en eftergift till EU och de kommersiella krafterna. Jag undrar hur ofta dom tror att man är kissenödig?

2010-07-30 @ 18:41:36
URL: http://www.swl.nu/tycker

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0