Nudlar utan Palmolja!?

Mailade Axfood som äger Eldorado idag idag, här är mailet:

Hej, på senare tid har jag som konsument beslutat mig för att helt bojkotta produkter med Palmolja i. Så när jag idag handlade på Willys upptäckte jag att era nudlar av varumärket Eldorado (enda jag hittade) oavsett smak innehåller palmolja. Hur detta skadar miljön och regnskogarna samt de djur som lever där (orangutangen t ex) behöver jag ju inte berätta det känner ni nog till. Jag undrar om ni har några nudlar utan palmolja, eller kan ersätta det med miljövänligare alternativ likt solrosolja? Eller om ni inte bara kan fasa ut alla era produkter med palmolja då det är så pass skadligt för miljön så ni slutar stöda avverkningen av regnskogen? Tacksam för svar // Max Colliander

Uppdaterar detta inlägg vid svar. / Max Colliander

 

Uppdaterad 100730: Fått svar från Axfood som äger märket och något positivt verkar det inte finnas, om produkten då inte om svaret. Det finns inget bra alternativ så tills vidare får jag avstå nudlar. Men det funkar för mig så får la göra det.

max collianders åsiktsblogg


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0