Utträde ur Svenska kyrkan

Så har man nu fått sitt bevis på att man har gått ur Svenska kyrkan. Jag är inte särskilt mycket för vare sig religioner eller protestantismen. Dock är ju religion intressant särskilt ur ett historiskt perspektiv då man ser hur mycket det påverkar människor över hela världen och mer eller mindre styrt folks liv. Jag kan lägga pengarna (kyrkoskatten) på annat och även om jag anser att Svenska kyrkan ibland gör riktigt bra saker, så anser jag att de goda handlingarna kan göras även om man har en annan tro, eller är ateist. Men tror gör jag ju fortfarande, jag tror inte att det finns någon gud. Jag tror inte att någon bok som är typ 2000 år gammal är det bästa sättet att leva efter eller bygga ett samhälle på.

Att gå ur Svenska kyrkan är gratis och alla som föddes liksom jag år 1987 blev per automatik medlemmar. Man skriver bara (mail går bra) till sin församling att man vill gå ur så skickar de hem en blankett man fyller i. Vill också varna för de som försöker luras och tar betalt för detta. Det är fullständigt gratis att gå ur, tro inget annat! // Max Colliander

på åsiktsbloggen av Max Colliander

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0