Partierna satsar på tv-reklam

Hört en hel del om att partierna i årets valrörelse satsar mycket på tv-reklam och vissa verkar satsa flera miljoner kr på reklamfilmer. Jag tycker det är bra, varför? Jo för jag tittar i princip aldrig på tv. Var fjärde år känns det nästan som en cirkus som drar förbi med reklampelare och skyltar i varenda gathörn med samma vanliga floskler och vallöfte eller vallöfte som trumperas ut i medierna.

Att det finns valstugor tycker jag är bra och att det delas flygblad som jag själv kan välja att ta emot eller avböja samt den tvåvägs-kommunikation som då uppstår är bra. Men jag är hiskeligt trött på all reklam jag inte kan undvika och som tvingas på mig. Idag vid järnvägsspåren tittade landets ledare Reinfeldt upp bland buskarna på någon dåligt uppsatt skylt t ex. Och i tidningarna är det annons efter annons. Tror redan jag sett allt massor med gånger och det skall nu fortsätta ända till den 19 september.

Nä men i alla fall. Satsa på tv-reklam ni! Vi som redan tröttnat på reklamen och undviker tv-tittande drabbas inte. De som inte tröttnat på all allmän reklam vill kanske ha lite partipolitisk reklam utöver det vanliga också. Tack och hej! // Max Colliander

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0