Jag har betalat - så vad gäller?

Får jag filmen E.T. på dvd? Jag har ju betalat för filmen redan, eller får jag ladda ned den nu för min VHS-spelare finns inte kvar av olika skäl men jag har en blue-ray spelare nu i form av ett Playstation 3. När VHS-filmen köptes vad betalade jag för då, filmen eller den fysiska produkten VHS-film?

Ifall jag betalade för filmen så har jag ju redan betalat den och då borde jag ju få kraftig rabatt av filmen på blue-ray. Eller tanka ned den på datorn gratis det är väl okej då eller? Jag har ju redan betalat för filmen faktiskt.

Ifall jag betalade för produkten VHS, så gör det ju inget om jag tankar ned filmen nu för jag nyttjar ju ingen ny fysisk produkt vid fildelning. Och återigen så har jag ju redan betalat för den.

Slutligen, om inget av detta är rätt och jag ändå måste betala för filmen en gång till nu då jag vill se den, så kan jag lika gärna se den hos en kompis eller låna den av en kompis. Är det okej? Jag bara undrar. // Max Colliander

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0