Besökte valstugor idag

Idag var jag förbi Stora torget och valstugorna för första gången detta valår. Föga förvånande stod de borgerliga stugorna på ena sidan, och de rödgröna + Piratpartiets på den andra. Folkpartiet hade en massa läsk så jag tog två st.

Vid Vänsterpartiets valstuga så frågade jag dom varför Socialdemokraterna stod bredvid dom, och inte på andra sidan bland högerpartierna. Trevligt nog frågade mannen i stugan sig detsamma. Vad ett parti som bedriver allt annat än en vänsterpolitik gjorde på deras sida, och som satsar på utspel om skattesänkningar. Så var det med dom, clownerna.

Piratpartiets valstuga stack ut genom att den var stängd och ingen där. Resten av valstugorna finns inget att skriva om. Jag gick runt och tog en hel del flygblad i alla fall så får se om jag lägger upp något blogginlägg om fler enskilda flygblad. // Max Colliander

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0