Miljökamp i stället för antifascism - Fördelar!

image5image4
(Greenpeace-aktivister samlas inför en aktion, och jag några timmar senare. Fotat i Amsterdam. Den t.v. tog jag och den till höger (på mej) tog en kompis)

Listan består av fördelar jag ser med ett engagemang i Greenpeace, i jämförelse med antifascistisk kamp


 


Utan miljön och en jord finns inget som heter fascism och antifascism, då finns ingenting.



Greenpeace är en organisation med flera miljoner medlemmar och finns i hela världen.



Greenpeace
har ett stort folkligt stöd och trots lagbrott och civil olydnad är man t om erkända av både politiker, EU. FN etc.



Greenpeace går inte ut och protesterar så fort något är fel utan har resurser till stora efterforskningar, kommer med egna förslag och bildar opinion på ett mer grundläggande och öppet sätt



Greenpeace har maskeringsförbud och ickevåld som kampmetod



Greenpeace har stora resurser, tre fartyg, helikopter m.m.



I Greenpeace får du lära dig konflikthantering med bl.a. polis, hur du ska agera så det blir sjysst och så minimala lagbrott som möjligt.


Medelåldern i Greenpeace är högre än i den antifascistiska rörelsen. Därmed finns en större mognad och ingen "wannabe-svans" finns med på aktioner, om jag får uttrycka det så.



Med Greenpeace är det lättare att arbeta mer internationellt och inte bara inom Sverige.



I Greenpeace slipper man folk som uppmanar till våld och mord



 

Självklart utesluter inte det ena det andra, men att jag bl.a. prioriterar miljökampen högre än antifascismen har som jag precis beskrivt många skäl. Det finns många fler exempel men de tar jag inte upp nu. Men som pacifist är läget solklart var jag trivs bäst, och var jag lägger ned den största energin. // Max Colliander


Kommentarer
Postat av: klaus

Miljöhysterin får fan ta slut någon gång. När har greenpeace hjälpt arbetarklassen? Jag skiter fullständigt i hur många sälar norrmän klubbar så länge arbetarklassen forsätter att vara utsugna.

Kött är mord och mord är kul

2008-03-13 @ 15:16:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0